Obchodné podmienky
Sme HÖGNER s.r.o., so sídlom Veverkova 1343/1, Pražské Predmestie, 500 02 Hradec Králové, IČO: 275 03 542, sme zapísaní v obchodnom registri vedenom na Krajskom súde v Hradci Králové, sp. zn. C 22876.
Naše kontaktné údaje sú:
e-mail: info@ionic-care.sk, info@hogner.cz
tel. č.: + 420 605 770 700 alebo + 420 498 500 604
Spravujeme e-shop na adrese www.ionic-care.sk.
I. Úvodom
1. Tieto podmienky upravujú naše vzájomné vzťahy, ak nakupujete na našom e-shope. Sú súčasťou kúpnej zmluvy. Ak sa však pri našej komunikácii dohodneme na niečom inom, než je v týchto podmienkach, má táto naša dohoda prednosť.
2. Tieto obchodné podmienky platia pre spotrebiteľov.
3. Ak nenakupujete ako spotrebiteľ, pre naše vzťahy platí všeobecná právna úprava, ktorú nájdete hlavne v občianskom zákonníku. § 1732 ods. 2 občianskeho zákonníka však nepoužijeme. To znamená, že vašu objednávku na našom e-shope musíme ešte potvrdiť, aby vznikla kúpna zmluva.
4. Ak vás zaujímajú informácie o práci s osobnými údajmi, nájdete ich na našom webe, v pätičke.
II. Obmedzenia pre platbu a doručovanie
1. Na našom e-shope môžete platiť nasledujúcimi spôsobmi:
– kartou
– okamžitým bankovým prevodom
– bankovým prevodom
– na dobierku
2. Tovar doručujeme len na území Českej a Slovenskej republiky, ak sa nedohovoríme individuálne inak. Tovar si môžete vyzdvihnúť aj u nás, na adrese našej spoločnosti.
III. Recenzie
1. Na našom webe alebo sociálnych sieťach môžete nájsť recenzie od našich zákazníkov.
2. Recenzie môžu písať zákazníci, ktorí u nás daný výrobok naozaj kúpili.
3. To overujeme prostredníctvom spoločnosti Heuréka (s každou objednávkou je spojený jedinečný odkaz pre recenziu, viac informácií nájdete tu) a prostredníctvom e-mailových adries, z ktorých alebo prostredníctvom ktorých nám recenzie píšete (ide o e-mailové adresy našich nakupujúcich zákazníkov, čo overujeme pomocou našej nákupnej databázy).
4. Na Googli, sociálnych sieťach a webstránke Firmy.cz môžete nájsť ďalšie recenzie o nás alebo o našich výrobkoch. Pretože ich napísali používatelia platforiem tretích strán, na ktoré nemáme vplyv, tieto recenzie nemôžeme z našej strany overiť.
IV. Náš tovar
1. Na e-shope nájdete informácie o tovare, ktorý ste si vybrali, vrátane dostupnosti, termínu doručenia a ceny. Aj napriek tomu s vami môžeme uzavrieť kúpnu zmluvu za iných podmienok, ktoré si dohodneme osobitne.
2. Ak je výrobok na našom e-shope uvedený ako rozbalený, otvorený, s chybou alebo s iným podobným dôvodom pre jeho zlacnenie, majte prosím na pamäti, že práve z tohto dôvodu ho nemôžete reklamovať. Inak sa reklamácia aj pri týchto výrobkoch riadi všeobecnými pravidlami, ktoré nájdete dole.
3. Všetky ceny uvádzame so všetkými daňami a poplatkami, okrem nákladov na doručenie. Tie nájdete uvedené ďalej, v rámci nákupného procesu.
4. Ak niekde uvádzame cenu, ktorá je celkom zjavne nesprávna, táto cena nás nezaväzuje a zmluva medzi nami nevznikne.
V. Objednávka
1. Požadovaný tovar vložte do košíka. Povedieme vás objednávkovým procesom krok za krokom.
2. V nákupnom formulári nájdete informácie o tovare, množstve a cene, zvolíte spôsob dopravy a potom sa vám ukáže aj konečná suma, ktorá obsahuje cenu za tovar a náklady na jeho dodanie. Na základe týchto informácií vytvoríte objednávku (ďalej „Objednávka“).
3. Pred odoslaním Objednávky si môžete údaje skontrolovať a zmeniť.
4. Objednávku odošlete kliknutím na tlačidlo „Dokončiť objednávku so záväzkom platby“.
5. Že sme vašu Objednávku dostali, vám potvrdíme e-mailom.
6. Ak sa nám vaša Objednávka bude zdať neobvyklá (napr. kvôli množstvu, neobvyklým parametrom a pod.), môžeme vás kontaktovať so žiadosťou o dodatočné potvrdenie. V takom prípade kúpnu zmluvu uzavrieme až v okamihu vzájomného potvrdenia tejto objednávky.
7. Náklady na diaľkovú komunikáciu v súvislosti s Objednávkou si hradíte sami. Tieto náklady sa však nijako nelíšia od bežných sadzieb.
VI. Doručenie
1. Tovar vám dodáme spôsobom, ktorý si v košíku vyberiete, v stanovenom termíne na vami zadanú adresu.
2. Tovar si môžete prevziať aj osobne u nás.
3. Myslite prosím na to, že ako my máme povinnosť vám tovar riadne doručiť, tak vy máte povinnosť ho prevziať. Ak túto povinnosť porušíte, máme právo od vás chcieť náhradu škody. Napríklad uhradiť viacnáklady spojené za neúspešné doručenie (a to aj opakované) a tiež primerané náklady na skladovanie tovaru. A takisto máme možnosť od zmluvy odstúpiť.
4. Tovar si po prevzatí prosím ihneď skontrolujte a akékoľvek nedostatky nám, ideálne bez zbytočného odkladu, oznámte. Vyriešime ich v rámci reklamačného procesu (o tom viac ďalej). Rýchla reakcia a dokumentácia z vašej strany nám pomôže vec efektívne vyriešiť. Ďakujeme.
VII. Platba
1. Cenu tovaru obsahujúcu aj DPH uvádzame vždy pri ponuke daného výrobku.
2. Kúpnu cenu a náklady na dodanie tovaru môžete uhradiť:
– platbou kartou online
– okamžitým bankovým prevodom
– bankovým prevodom
– na dobierku
3. Ak budete platiť na dobierku, celková cena je splatná pri prevzatí tovaru.
4. Ak platíte bezhotovostne, celková cena je splatná pri uzatvorení zmluvy. Tovar zasielame a lehoty na dodanie začínajú plynúť po pripísaní celkovej ceny na náš účet.
5. Pre každú platbu vám vystavíme daňový doklad. Ten vám pošleme v elektronickej podobe na vami zadanú e-mailovú adresu.
6. Prípadné zľavy u nás nie je možné kombinovať.
VIII. Vrátenie tovaru (odstúpenie od zmluvy)
1. Ak u nás nakupujete ako spotrebiteľ, môžete tzv. odstúpiť od kúpnej zmluvy. To znamená, že kúpna zmluva sa „zruší“ – vy nám vrátite zakúpený tovar a my vám zase peniaze. Pre toto odstupovanie platia nasledujúce pravidlá.
2. Odstúpiť od zmluvy pri niektorých typoch tovaru nie je možné – je to dané vlastnosťami tovaru. Ide o tovar, ktorý napríklad:
– rýchlo podlieha skaze alebo má krátku dobu spotreby,
– ste po dodaní nenávratne spojili alebo zmiešali s inými produktmi,
– sme vám vyrobili podľa vašich požiadaviek alebo prispôsobili vašim osobným potrebám,
– sme dodali v zapečatenom obale a zo zdravotných alebo z hygienických dôvodov ho nie je možné po porušení obalu vrátiť.
3. V ostatných prípadoch môžete podľa zákona tovar vrátiť do 14 dní od jeho prevzatia – či už osobne alebo vami poverenou osobou (dopravca sa v tomto prípade nepočíta). Ak sme tovar dodávali po častiach, táto lehota plynie od dodania poslednej časti, prípadne posledného kusu z jednej Objednávky. Ak sme sa dohodli na pravidelnom dodávaní tovaru po určitý čas, 14-dňová lehota začína plynúť od prvej dodávky. Túto zákonnú lehotu vám zo 14 dní predlžujeme na 30 dní.
4. S tovarom sa v rámci tejto lehoty môžete zoznámiť (s jeho vlastnosťami a fungovaním). Manipulujte s ním však primerane a šetrne, ako keby ste ho skúšali v kamennej predajni − naozaj len tak, ako je pre zoznámenie sa s tovarom nevyhnutné. Napríklad ak je k tovaru pribalená jeho vzorka, či vám produkt vyhovuje, otestujte na vzorke.
5. Do 30 dní nám dajte akýmkoľvek spôsobom vedieť, že si tovar prajete vrátiť (teda odstupujete od zmluvy alebo jej časti).
6. Na odstúpenie od zmluvy môžete použiť formulár, ktorý nájdete na konci týchto podmienok, použitie formulára pri odstúpení od zmluvy však nie je podmienkou.
7. Najlepšie je uviesť nám číslo objednávky alebo variabilný symbol daňového dokladu, deň nákupu, vaše bankové spojenie a ako vám máme peniaze poslať späť. Dôvod odstúpenia od zmluvy uvádzať nemusíte.
8. Bezodkladne po odovzdaní alebo aspoň po preukázaní odovzdania tovaru na prepravu späť k nám vám vrátime sumu, ktorá zodpovedá cene tovaru a zaplateným nákladom na jeho dodanie. Podľa zákona máme právo vám vrátiť sumu, ktorá zodpovedá najlacnejšiemu spôsobu dodania, ktorý ste si mohli na našom e-shope na doručenie daného tovaru zvoliť.
9. Peniaze vám vrátime rovnakým spôsobom, akým sme od vás dostali platbu, ak si nevyberiete iný spôsob.
10. Sumu vám vrátime bezodkladne, najneskôr do 14 dní od vášho odstúpenia od zmluvy. Vrátenie peňazí však môžeme pozdržať, dokým sa nám tovar nevráti alebo dokým nám nepreukážete, že ste ho odovzdali na prepravu späť k nám – podľa toho, čo nastane skôr.
11. Tovar nám pošlite (alebo inak odovzdajte) na našu adresu najneskôr do 14 dní od odstúpenia od zmluvy.
12. Tovar vráťte kompletný, nemal by byť upravený, opotrebovaný ani poškodený: máme právo posúdiť, či je vrátený tovar nepoškodený, neporušený a či ste vašou neadekvátnou manipuláciou s tovarom neznížili jeho hodnotu. Ak tovar nesprávnym zaobchádzaním alebo neprimeraným skúšaním poškodíte alebo opotrebujete, môžeme od vás chcieť náhradu za zníženie hodnoty tovaru a započítať ju voči vrátenej sume.
13. Náklady na vrátenie tovaru k nám nesiete vy.
14. Ak odstúpite od kúpy tovaru, ku ktorému sme vám poslali darček, tak pre tento darček platí tzv. rozväzovacia podmienka: v prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy alebo od jej časti sa rozväzuje aj darovacia zmluva. Darček nám prosím pošlite spolu s tovarom, ak sa nedohodneme inak. Opäť máme právo prípadnú škodu alebo nedodanie darčeka započítať voči sume za vrátený tovar.
IX. Ako reklamovať nedostatky
1. Zodpovedáme za to, že tovar pri prevzatí nemá nedostatky. To znamená, že v čase, keď ho preberáte, tak predovšetkým:
– zodpovedá vašej objednávke (je to požadovaný výrobok v dohodnutom množstve, akosti, funkčnosti, kompatibilite, interoperabilite, prípadne má ďalšie dohodnuté vlastnosti alebo vlastnosti, ktoré môžete rozumne očakávať aj s ohľadom na naše reklamy a iné naše materiály alebo materiály našich obchodných partnerov)
– sa hodí na dohodnutý alebo požadovaný účel
– sa hodí na účel, na ktorý sa tovar tohto druhu obvykle používa
– má dohodnuté príslušenstvo, balenie, prípadne pokyny na použitie, ak sú potrebné
– kvalitou alebo vyhotovením zodpovedá vzorke alebo predlohe
– vyhovuje právnym predpisom
2. Ak sme vás pred kúpou výslovne upozornili, že niektorá vlastnosť tovaru sa líši a vy ste s tým súhlasili, tovar z dôvodu tejto vlastnosti nie je možné reklamovať. Takisto tovar nie je možné reklamovať pre nedostatky, na základe ktorých sme ho zlacnili a na tento dôvod zlacnenia sme vás vopred upozornili.
3. Ak sa nedostatky prejavia do 1 roka od prevzatia tovaru, predpokladá sa, že tovar mal nedostatky už pri prevzatí, iba ak by to na základe vlastností výrobku alebo nedostatkov bolo vylúčené. Táto doba neplynie (prerušuje sa) počas doby, počas ktorej ste výrobok v prípade (oprávnenej) reklamácie nemohli používať.
4. Výrobok môžete reklamovať, ak sa nedostatky prejavia do 2 rokov od prevzatia výrobku. Táto doba neplynie (prerušuje sa) počas doby, počas ktorej ste výrobok v prípade (oprávnenej) reklamácie nemohli používať.
5. Vnútroštátne právo niektorých krajín môže stanoviť prísnejšiu úpravu reklamácií, ktorá sa riadi podľa príslušného bydliska spotrebiteľa.
Ako reklamáciu uplatniť
6. Tovar môžete reklamovať akýmkoľvek spôsobom. Zavolať nám, zastaviť sa, alebo napísať e-mail alebo list.
7. Prosím, uveďte nám:
– vaše kontaktné údaje, aby sme vám mohli dať vedieť, keď bude reklamácia vybavená
– ako sa nedostatky prejavujú a kedy ste na ne prišli
– ako si prajete reklamáciu vyriešiť
– budeme potrebovať aj nejaký doklad alebo preukázanie nákupu
8. Chybný tovar nám pošlite alebo prineste spolu s reklamačným formulárom. Niekedy nám postačí aj zaslanie fotografie – dáme vám vedieť. Ideálne nás však najprv kontaktujte, dohovoríme sa.
9. Tovar na prepravu vhodne zabaľte, aby nedošlo k jeho poškodeniu. Prosíme o pochopenie, že pri väčšine reklamácií (a ich posúdení) treba zaslať kompletný tovar – opäť nás v takom prípade najlepšie kontaktujte vopred, dohodneme sa, či je to aj váš prípad.
10. Pri reklamácii vám pošleme elektronické písomné potvrdenie o uplatnení reklamácie, neskôr aj o jej vyriešení.
Čo môžete požadovať
11. V prvom rade od nás môžete chcieť opravu, doplnenie alebo výmenu tovaru.
12. Ak zvolený spôsob nie je možný (napríklad tovar už nemáme v predaji) alebo ak je neprimerane nákladný (napríklad stačí dodať príslušenstvo, ktoré sme zabudli pribaliť), môžeme vašu voľbu upraviť.
13. Môžete chcieť aj primeranú zľavu alebo od zmluvy odstúpiť. A to v nasledujúcich prípadoch:
– nedostatky sme odmietli odstrániť alebo sme ich neodstránili v stanovenej lehote, prípadne je zjavné, že ich odstrániť nedokážeme alebo nestihneme
– nedostatky sa prejavujú opakovane
– nedostatky sú závažné
Odstúpiť od zmluvy nie je možné (takže máte len nárok na zľavu), ak nedostatky nie sú závažné. Všeobecne sa však predpokladá, že nedostatky sú závažné.
Ako vyriešime reklamáciu
14. Reklamáciu vyriešime bezodkladne, najneskôr do 30 dní, ak sa nedohodneme inak. V opačnom prípade môžete odstúpiť od zmluvy alebo požadovať primeranú zľavu.
15. O vyriešení reklamácie vás budeme informovať na kontaktných adresách, ktoré ste uviedli pri reklamácii. Ak si výrobok späť neprevezmete, môžeme od vás chcieť primerané náklady, ktoré sa spájajú s uskladnením výrobku.
16. Náklady, ktoré účelne vynaložíte na oprávnenú reklamáciu, vám preplatíme. O preplatenie nás požiadajte čo najskôr, najneskôr do jedného mesiaca od konca lehoty na uplatnenie reklamácie, inak na preplatenie nákladov nebudete mať nárok.
X. Záruka kvality
1. Ak si prikúpite záruku, poskytneme vám na zakúpený tovar záruku kvality nad rámec zákona. Zodpovednosť za nedostatky však podľa zákona ostáva zárukou nezmenená.
2. Záruka znamená, že ak sa u tovaru do 3 rokov od jeho odovzdania prejavia nedostatky, máte právo od nás chcieť opravu alebo výmenu tovaru s tým, že o spôsobe riešenia (teda či tovar na mieste opravíme alebo ho rovno vymeníme), rozhodneme my. Práva vyplývajúce zo záruky uplatníte podobným spôsobom, ktorý uvádzame v predchádzajúcom bode.
3. Náklady na dopravu tovaru k nám hradíte vy, náklady na dopravu tovaru naspäť k vám hradíme my.
4. Záruka sa nevzťahuje na:
● bežné opotrebenie
● poškodenie spôsobené vonkajšími príčinami
● chyby, ktoré ste spôsobili nesprávnou manipuláciou a používaním.
XI. Záver
1. Podľa zákona č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa máte právo na mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu vzniknutého na základe kúpnej zmluvy. V takom prípade sa môžete obrátiť na Českú obchodnú inšpekciu (Ústredný inšpektorát − oddelenie ADR, Gorazdova 1969/24, 120 00 Praha 2, e-mail: adr@coi.cz, web: adr.coi.cz). Mimosúdne riešenie sa začína výlučne na váš návrh, a to v prípade, ak sa spor nepodarilo s nami vyriešiť priamo. Návrh môžete podať najneskôr do 1 roka odo dňa, keď ste u nás prvýkrát uplatnili svoje právo, ktoré je predmetom sporu. Začať mimosúdne riešenie sporu online môžete prostredníctvom platformy ODR, dostupnej na webovej stránke ec.europa.eu/consumers/odr/.
2. Európske spotrebiteľské centrum Česká republika, so sídlom Štěpánska 796/44, 110 00 Praha 1, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov on-line a o zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES (Nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov on-line).
3. Zaisťujeme spätný odber elektrozariadení z domácností a oddelený zber elektroodpadu, batérií a akumulátorov v súlade s príslušnými právnymi predpismi. Svoje staré elektrozariadenia pri nákupe nového podobného elektrozariadenia alebo batérií či akumulátorov môžete odovzdať u nás alebo v zberniach určených na zber uvedeného odpadu v príslušnej obci.
Ďalej zadarmo zaisťujeme spätný odber elektrozariadení od domácností priamo v domácnosti, ak si objednáte tovar podobného typu a použitia. Spätný odber sa vzťahuje na elektrozariadenia zodpovedajúce počtu objednaného tovaru. Elektrozariadenie, elektroodpad, batéria ani akumulátory sa nesmú dávať do zmiešaného odpadu, ale musia sa odovzdať na miesta, ktoré sú na to určené − teda do zberných dvorov alebo na miesta ich spätného odberu, napríklad miesta, ktoré tu uvádzame. Tieto zariadenia a odpady sa ďalej využívajú na výrobu nových zariadení. Nebezpečné a škodlivé látky z týchto zariadení môžu poškodiť životné prostredie a ľudské zdravie.
4. Podnikáme na základe živnostenského oprávnenia. Dozor vykonáva živnostenský úrad a v zákonom vymedzenom rozsahu Česká obchodná inšpekcia, na ktorú sa môžete obrátiť s prípadnou sťažnosťou.
5. Zmluva je u nás uložená, neposkytujeme k nej však prístup.
6. Zmluvu uzatvárame v slovenskom jazyku.
7. Naše vzťahy sa riadia právnym poriadkom Českej republiky. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov.
8. Všetky práva na naše webové stránky, najmä autorské práva na obsah, vrátane rozvrhnutia stránky, fotiek, videí, grafík, ochranných známok, log, výrobkov a ďalšieho obsahu a prvkov, patria nám. Bez nášho súhlasu ich zakazujeme kopírovať, upravovať alebo inak používať nad rámec kúpnej zmluvy.
V Hradci Králové dňa 6. 6. 2025
Príloha č. 1: Formulár pre odstúpenie od zmluvy na stiahnutie TU
Archív obchodných podmienok
Obchodné podmienky platné do 5.6.2025